Nordjysk virksomhedindtager det norske marked efter 2 års kamp
Den nordjyske møbelvirksomhed BOBO havde klare vækstplaner om at erobre detnorske marked, men krigen i Europa og den efterfølgende inflation skabte uventedeudfordringer. Efter 2 års kamp er de nu endelig klar til at indtage det norske marked.
Nicolai Østergaard (tv), Christian Østergaard (th), Indehavere af BOBO
I 2022 var visionen klar hos den nordjyske møbelvirksomhed – de skulle ind på det norske
marked. Men så udbrød der krig i Europa, efterfulgt af en stigende inflation. Og i en tid
hvor folk må ”nøjes”, står en ny hjørnesofa ikke øverst på prioriteringslisten. Hvilket betød
at vækstplanerne blev skiftet ud med overlevelsesplaner hos den nordjyske virksomhed
BOBO.
”Vi havde planer om at gå ind i Norge for 2 år siden, men i stedet har vi brugt energien på
at tilpasse forretningen grundet inflation og lav efterspørgsel” siger Christian Østergaard.
Selvom vækstplanerne blev slået ud af kurs, tog det ikke modet fra tvillingerne, Christian &
Nicolai Østergaard, der står bag den online møbelvirksomhed, og nu er BOBOHome
officielt på det norske marked på deres nye hjemmeside https://bobohome.no/
Hvor andre ser udfordringer, ser den nordjyske virksomhed
muligheder for vækst
Det norske marked er kendt for at være svært at bryde ind på, hvilket skaber store
udfordringer for mange virksomheder. Netop disse udfordringer betyder dog, at
konkurrencen er mindre intens end på det danske marked, hvilket åbner muligheder for
dem, der tør tage springet. Et spring der skaber grobund for vækst, hvis man spørger
indehaver Christian Østergaard.
”Norge er en svær nød at knække. Hvilket skaber en lavere konkurrence på mange af de
udenlandske brands vi forhandler. Derfor vil vi gerne være dem, som bringer dem ind på
det marked”
Den forventede vækst på det norske marked skal hjælpe virksomheden med at nå sit mål
om at femdoble sin omsætning i løbet af de næste 10 år.
”Vores mål er at blive 5 gange så store inden for de næste 10 år. For at nå det, skal vi ind
på nye markeder og levere en fremragende kundeoplevelse, så det spreder sig, at man
trygt kan købe møbler fra os.” fortæller Christian Østergaard.
Med indtog i Norge og planer om at udvide til endnu et marked i 2025, er BOBO klar til at
redefinere sin vækstrejse og sætte et stærkt præg på den nordiske møbelbranche.
Send kommentar