NT’s busser får ros – chaufførerne scorer højest
Kunderne er mere tilfredse end nogensinde med NT’s busser. Det viser den nyeste kundetilfredshedsundersøgelse for første halvår af 2025, hvor især bybusser og expresbusser har løftet sig markant.
Ifølge NT skyldes fremgangen blandt andet flere expresbusser, bedre information ved stoppestederne og ro på bybusdriften i Aalborg efter år med omkørsler.
– En stor del af æren tilfalder vores chauffører og frontpersonale. De møder kunderne i hverdagen, og det er positivt, at tryghed og chaufførernes indsats scorer over 9 ud af 10 på tværs af bustyper, siger Ole Schleemann, direktør for kunder og drift i NT.
Elbusser på både by-, regional- og expresruter har desuden hævet komforten, og særligt expresbusserne får ros for højt serviceniveau og bedre indeklima.
Fakta: Kundernes vurdering
- Samlet NPS: 56 (fremragende niveau, +4 fra 2024)
- Bybusser: 55 (+11 fra 2024)
- Expresbusser: 67 (+7 fra 2024)
- Regionalbusser: 54 (stabilt)
- Undersøgelsen bygger på 4.563 interviews foretaget af Megafon
Selvom tilfredsheden stiger, understreger NT, at indsatsen skal fortsætte:
– Vi kan ikke hvile på laurbærrene. Kunderne forventer stadig mere af os, og det skal vi kunne levere, siger Ole Schleemann.



Send kommentar